15:36

Den siste tiden har jeg gjort noen sm forandringer i hverdagen for fle meg bedre. Det har virkelig gitt meg noen ekstra gleder! Et eksempel er finne soverommet fr jeg er alt for trtt, lage til et fotbad og lese i ei bok jeg liker. Denne lille tiden fr jeg legger meg gjr s godt. Jeg fr sove mye bedre, i tillegg til at jeg fler meg freshere om morgenen. Tenkte dele tipsene mine, s m dere gjerne komme med kommentarer om dere har noen slike tips & triks selv.

1Minst en gang i uken srger jeg for ta meg ekstra god tid nr jeg dusjer. Gode hr- og kroppsprodukter er en investering i disse tilfellene, men husk at det ikke trenger koste skjorta! Jeg har funnet en del produkter som jeg ikke kan klare meg uten. Akkurat n er det sjampo, balsam og en hrkur som gjr underverk for hret mitt. For ansiktet har jeg en ansiktsrens, en maske og en skrubb. For kroppen har jeg barberhvel, shavegel, kroppsskrubb og selvsagt sper som dufter godt. Fler meg s fresh etterp!

2I stede for kaste p meg det som ligger fremst i klesskapet, s bruker jeg heller noen minutter p finne klr som jeg fler meg komfortabel og presentabel i. Det gjr virkelig dagen bedre for meg! Fler meg ikke komfortabel om jeg haster meg ut dra i noe som er total krasj.

3Om jeg fler meg skikkelig stresset en dag, s er det lite som hjelper s mye som lage en inspirerende spilleliste og legge ut p en joggetur. Om du foretrekker andre aktiviteter som gjr godt for kropp og sjel, s m du gjerne ta fatt p det.Energien, humret og selvflelsen er s mye bedre etter ha svettet litt. Trening er et nkkelord i hverdagen om man vil fungere optimalt, synes jeg.

4Noe som sier seg selv, men som jeg m minne meg selv p i blant er snu negative tanker til positive.I stede for tenke "dette er for vanskelig", s tenk heller "dette klarer jeg og dette vil gjre meg sterkere".



5Noe som virkelig gjr godt om jeg vil f ut et stort tankespinn, er pne et blankt dokument p MacBooken min og la fingrene flyte p tastaturet. Plutselig har jeg en side full og jeg fler meg s mye lettere. Dette gjr meg p en mte bedre kjent med meg selv ogs.

6 Gjre noe som gir meg flelsen av at jeg utretter noe. I disse tilfellene setter jeg meg et ml og gjr det jeg kan for gjennomfre det. Flelsen jeg fr nr jeg lykkes etter ha jobbet hardt mot noe er helt fantastisk.

7Vre snill, gavmild og raus! Prver selvsagt s godt jeg kan hver dag, med vre hyggelig, hjelpsom og et godt medmenneske. Ingen glede er strre enn glede noen andre. Dette hjelper veldig p selvflelsen ogs.

8Hvis noe ikke gr helt som planlagt, s gjr jeg det jeg kan for unng at det delegger dagen eller uken. Tenk heller at det blir bedre lykke neste gang, for man kan ikke f gjort noe med det som allerede har skjedd.



9Det kan hres klisj ut, men tenke over hva som gjr meg stolt av vre den jeg er, det hjelper veldig. Jeg har skrevet noen notater for meg selv, og de srger jeg for lese over i blant.

10Noe jeg prver bli flinkere til er tenke over det jeg sier fr det kommer ut. Verste flelsen er si noe som man angrer p i ettertid. Jeg vet ogs at det snakke langsomt har mye si med tanke p hvordan andre oppfatter meg. Det viser autoritet, tillit, trygghet og den som lytter fr flelsen at det er verdt hre p. Selvflgelig skal man ikke overdrive dette punktet, men man kommer ikke s langt med en setning som er fortalt kjapt i forbifarten.

11Tenke over holdningen min, g rak i ryggen og se mer opp. Forskjellen p drlig holdning og god holdning er s stor! Fler meg bedre, i tillegg til at andre vil se p meg p en annen mte.

12ke kompetanse innen noe jeg interesserer meg for. Jeg har for eksempel lyst bli flinkere innen kosthold. Synes det er kjempespennende, s n har jeg lest noen bker om det. Vil ogs prve ta meg mer tid til lese litterre bker, for det har jeg ikke gjort siden i fjor sommer. Det gir meg s mye lese, siden jeg fler jeg fr noe ut av det. Tror de fleste vil fle det p samme mte, men husk at man ikke trenger sitte hele dagen. sette av 30 minutter hver dag kan vre en fin begynnelse.



13F slutt p drlige vaner. Jeg prver for eksempel bli flinkere til drikke vann, st opp tidligere i blant og vre enda mer aktiv. Hold ut en mned og den drlige vanen er plutselig snudd.

14Vr lsningsorienter hele tiden. Lett at problemet blir strre enn det er hvis man klager og er negativ, og det har jeg ftt erfare noen ganger. Lite imponerer meg s mye som mennesker som finner en lsning p alt! Det ker selvtilliten komme seg ut av disse "knipene" uten problemer ogs.

15Jeg prver smile s mye jeg bare kan! Tenk hvor glad noen kan bli for et smil, og s godt det er gi ett. Det er bedre vre den som smiler, enn den som ikke gjr det :-)

16Vr takknemlig. De fleste har veldig mye sette pris p, vre glad og lykkelig for. Jeg prver huske si tusen takk hver gang jeg har grunn for det og vre takknemlig gjennom dagen.


17Bruke naturen, omgivelsene og alt annet jeg har rundt meg. Forstr virkelig ikke de som holder ut foran en dataskjerm hele dagen, og i de tilfellene de blir mye innesitting p meg, blir jeg bokstavelig talt deprimert. Det er s godt vre aktiv utendrs!

18En ting som gjr at uken fles ti ganger bedre, er bli ferdig med ting som har hengt over skuldrene alt for lenge. Skriv ned det du har tenkt lenge p, og begynn p gjremlene i stede for utsette de. Er s deilig krysse ut det ene punktet etter det andre p lista.

19 ha det ryddig rundt meg gjr alt bedre. Jeg fler alt er kaos hvis det er kaos i leiligheten. Ingenting er som shine opp med rydde, stvsuge og vaske over med grnnspe p alle flater.

20Noe jeg tror mer og mer p er ha et sunt kosthold uten vre fanatisk. Jeg har en regel om at jeg skal vre sunn i hverdagen nr jeg er hjemme, men nr det er helg eller en annen happening kan jeg unne meg litt kos.



21
Sette av god tid til deg selv om man trenger det. I blant m jeg bare ha litt alenetid og gjre akkurat det jeg fler for. Da kan det vre fint med hjemmespa eller en lang rusletur.

22Sove godt! Jeg sov faktisk helt ut i dag, noe som gjorde at jeg ikke vknet fr klokken 13:00. Veldig, veldig deilig. Men fler at jeg kaster bort dagene om dette skjer for ofte.

_________________________________________________________________________________________________________________

Det er helt rart hvor lite som skal til i blant, for f det mye bedre. Viktig huske p hvis man plutselig fr en nedtur eller ser mrkt p ting. Kanskje er det bare en joggetur som skal til, s fler man at alt er lettere etterp. Har du noen gode tips & triks som hjelper i hverdagen din?

Aleksander er fortsatt p besk hos meg, men i ettermiddag m han hjem igjen, s da skal jeg og Inga-Sofie legge ut p en lang fjelltur sammen. Jeg setter s mye mer pris p fjord og fjell nr jeg er hjemme. Fr dessverre ikke s mye av dette i Oslo, s godt benytte seg nr man frst har muligheten.


Kategori: Tanker.               11 kommentarer



11 kommentarer

Rikke

02.07.2014 kl.15:41

Wow, dette hjalp meg veldig! Tusen takk for noen bra tips!! Du har en utrolig fin blogg❤️

theresekristina

02.07.2014 kl.19:19

Utrulige gode tips! Er begynt gjer noken av dei samme og det hjelpe faktisk utrulig mykje. Skal absolutt prve meg p fleire av dei :) Kos deg i kveld fine deg!

Ingvild

02.07.2014 kl.20:43

For et inspirerende innlegg! Dette er jo egentlig ting som er litt selvsagte, men ting jeg ofte glemmer i hverdagen. Derfor er det deilig bli minnet p det :-)

June Holm

02.07.2014 kl.23:09

Rikke: S utrolig bra! Glad jeg kunne hjelpe og tusen takk <3

June Holm

02.07.2014 kl.23:11

theresekristina: Tusen hjertelig <3 Bare si fra om du har noen slike tips selv, for jeg har helt sikkert mye jeg kan bli flinkere til selv :) Ha en god natt!

June Holm

02.07.2014 kl.23:12

Ingvild: Akkurat det jeg hpet det skulle vre <3 Absolutt ting som er litt selvsagte ja, men lett glemme av og man m nok bruke litt tid p f alt inn i hverdagen :D

Navn

03.07.2014 kl.11:39

Det finnens en del muligheter for korte fjellturer og fin natur i Oslo ogs. Man trenger ikke reise s langt for komme til marka

June Holm

03.07.2014 kl.18:47

Navn: Det har du helt rett i! Har vrt i marka noen ganger. En bra mulighet, men ikke det samme som de fantastske fjellene vi har her :)

Siv Renate

03.07.2014 kl.20:49

Kjempe fint innlegg! Mange brae tips ta med seg her :) Tusen takk! :)

Det viktigste av disse tipsene du kommer med mener jeg er prve se positivt p ting hver dag.

For som sagt har de fleste mye de er fornyde med og ting vre glad for. Det er utrolig viktig som du sier sette pris p de sm tingene i hverdagen.

Jeg synes ogs det er utrolig viktig vre hyggelig med alle og liker glede folk :-D

Rina

08.07.2014 kl.01:14

S gode tips, mye av det jeg pleier gjre selv ogs! En annen ting som fr meg til fle meg s mye bedre er bare f ting unnagjort ? og gjerne ved lure meg selv til tro at "jammen det her er jo gy", nr det gjelder noe jeg egenlig ikke har s lyst til, haha! Man blir jo s fornyd etterp. :-)

June Holm

09.07.2014 kl.12:39

Rina: Ja, det nevnte jeg ogs her en plass! f bort en etter en ting fra to do-lista gjr veldig godt, s kan man ha bedre samvittighet etterp ogs :D

Skriv en ny kommentar

June Holm Hei! Jeg heter June Holm, er 23 r og utdannet tekstforfatter. Bor i Oslo, men er fra en liten bygd i Mre og Romsdal. P min blogg kan du lese om min hverdag, mote, skjnnhet, trening og kosthold. Kontakt: juneholm@hotmail.no



Sk i bloggen

Bloggdesign

hits Norske bloggerBloggist.no - Toppliste for bloggereBloggist.no - Toppliste for bloggereMatbloggtoppen