PROTEINBRØD MED FIRE INGREDIENSER

Første april, bestemte jeg meg for å kutte ut sukker og mel for å se om jeg merket noe forskjell. Og det har jeg gjort! Magen er en helt annen og jeg føler meg generelt lettere i kroppen. Våkner av meg selv tidligere på morgenen og har mer energi. Ingen tvil om at jeg kommer til å fortsette med det!

Nå overtok jeg en pulsklokke som måler aktivitet også, og herlighet så motiverende! Denne koronakrisen har utvilsomt gjort meg bevisst på å ikke miste det helt med tanke på kosthold og underaktivitet. Det startet nemlig sånn, men etter tre uker ble jeg lei og valgte å ta tak. Nå er jeg mer motivert enn jeg kan huske å ha vært på flere år! Elsker å få inspirasjon fra andre på den fronten selv, så hvorfor ikke dele noen tips med dere 💚

I dag ble det et superenkelt proteinbrød med fire ingredienser til frokost! Jeg laget dette mye som rundstykker for fire år siden, men hadde nesten glemt av hvor godt og enkelt det er. Nå ble det i brødform, og det ble muligens enda bedre.

🍞

Dette trenger du:
300 gram havregryn
1 boks mager cottage cheese (400 gram)
2 ts bakepulver
4 egg

Dette gjør du:
Bruk en stavmikser til å blande godt, og til å få en jevn konsistens. Fordel litt nøytral olje i en brødform, og gjerne smør litt på slikkepotten så det blir enklere å fordele deigen i brødformen.

Sett i ovnen i 30 minutter på 200 grader.

Jeg synes faktisk dette er bedre enn vanlig brød, men det er nok smak og behag. Kjenner at det er sunnere og mer kompakt, noe som gjør at to skiver med pålegg metter godt. Jeg tok på litt kremost, avocado og tomat, men egg og kaviar er også en favoritt for meg! Og for kjæresten jordbærsyltetøy og ost. Håper det faller i smak hos deg også! ☺️

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg